Lovili jsme Garďáky

vlajky

Ve dnech 16 - 18.2.2001 jsme uskutečnili dlouho připravovanou akci kdy bylo naším cílem odlovit co nejvíce členů spřáteleného klubu KVH Gardekorps Praha.
Akce probíhala v prostoru mezi obcemi Roztoky a Skryje poblíž Křivoklátu.
Celé akci (americké části) velel sgt. Průša a pravidla byla následující : Náš lovecký tým vyrazil v pátek 16.2. v 17.20 z Prahy. Na místo do Roztok jsme dojeli asi v 19.30 a ihned započal usilovný pochod na určená místa. Ve vlaku jsme totiž byli rozděleni na čtyři skupiny a každá měla za úkol překrývat určitý prostor.
Já osobně jsem byl ve čtyřčlenné skupině která měla za úkol krýt Leontýnskou cestu.
Na místo překrytí jsme dorazili okolo 22.00 a šli si hned lehnout protože akce sama měla začít ve 22.00 a na místo našeho krytí mohl soupeř dorazit tak ve 24.00.
V mojí dvojici byl Bohouš z Teplic a tak jsem si vzal první hlídku od 24.00 do 02.00. Celou noc se nic podstatného nedělo, jen štěkot psů z nedaleké vesnice naznačoval že Garďáci jsou poblíž.

Ráno jsme se kupodivu shromáždili všichni až na Šusťu a Duffyho s kterými jsme se měli sejít u mostu přes Úpořský potok a v 10.00 jsme vyrazili k druhé linii. Nutno podotknout že terén v oblasti akce je nesmírně hezký a náročný na pohyb. Kopce se střídají s různými druhy lesa a není nouze o sem tam nějakou tu skálu.
K místu srazu jsme se blížili v 11.00. Sestup k mostu místy připomínal spíše sestup z K2 než z malého kopce na Křivoklátsku ale všichni to zvládli a u mostu jsme se sešli s Šusťou a Duffym.
Poposedali jsme na bágle a zahájili oběd. Naštěstí to sgt. Průšovi myslelo a tak poslal na místa možného příchodu Garďáků hlídky.
Za chvíli jsme uviděli kráčející Kuncovce po cestě. Zřejmě nás uviděli ve stejný moment a zkusili zmizet ,ale to už jim Duffy sdělil že je pozdě. Máme čárku.
Po družbě s odchycenými jsme pokračovali ve dvou skupinách na druhou a poslední linii na Skryjském potoce. Linie byla obsazena ve 14.00 a začalo čekání. Martin se vydal na průzkum a zjistil že nám prošli i Votrubovci a tak nám zbyl jenom Pavel Kmoch. Mysleli jsme že čeká na tmu a tak bylo rozhodnuto že budeme hlídat až do 22.30. Bohužel jsme tam mrzli zbytečně. Ve 20.30 došla zpráva že všichni jsou už na cílovém bodě. Pavel nám prošel těsně podél Berounky. Takže akce skončila. Pro příště se musí dohodnout nějaký signál o ukončení, abychom tam nemrzli zbytečně.
Naše sqadra se odebrala do místní hospůdky na grog a pár piv. Po družbě s místními jsme se odplahočili na cílový kopec, který jsme po chvíli bloudění a několika akustických signálech našli.
Na poměrně větrném kopci jsme všichni popili tvrdý alkohol a většina zalezla do spacích pytlů, protože jsme toho měli všichni dost.
Ráno byla zřejmě zima, protože mě zamrzla voda ve felině. Po ranní kávě a snídani jsme se odebrali do vesnice na autobus a jeli do Rakovníka. Autobusák z nás měl docela legraci, jen nechápu proč se místní hezké slečny tísnili vpředu a nešli si sednout na volná místa vzadu.
ilustrační foto
V Rakovníku se jedna parta odebrala na vlak, respektive do restaurace a druhá jela hned autobusem domů. My co jsme jeli vlakem jsme ještě v Praze zapadli do CI 5 a tam se dorazili.
Akce se docela zdařila a doufám že jí příští rok zase zopakujeme.